INTERJÚK

„Próbálok úgy alkotni, hogy ne befolyásoljanak az aktuális trendek.” – Raxon interjú

Nagy nevek kiadóinál megjelentetett zenékkel érkezik debütálni Pécsre ez az egyiptomi úriember, melyet megelőzően készült ez a tartalmas interjú!

 

Solomun, Maceo Plex, Oliver Huntemann és Adam Beyer is nagy kegyben tartja az egyiptomi származású, de egyébként Barcelonában honoló Raxon produceri munkáit, aki pályafutása elején még javában fél vállról vette a szcénában való alkotást és inkább hedonista DJ-ként volt jelen. Ma már másképp van ez, melyet többek között az Ellum, Diynamic, Noir, Tronic, Truesol címkéin való megjelenések igazolnak vissza.

 

raxon

 

Pécsi Amperes debütálása előtt kérdeztük, amiből sejteni lehet, hogy a Be Massive fogadócsapatának a gulyást és a pálinkát biztosan nem kell ráerőltetnie!

 

Mióta foglalkozol zeneírással?

 

Az első próbálkozásom 2000 környéken volt, akkoriban Fruity Loops-al és Techno E-Jay-el játszadoztam PC-n, de nem vettem komolyan a producerkedést, jobban lekötött a zenék lejátszása, a DJ-zés, mint az, hogy én kreáljam őket.

 

Mikor jelent meg az első zenéd?

 

2009-ben jelentek meg az első trackjeim Beatporton, többnyire remixek – az év második felében pedig megjelent az első saját EP-m a Night Drive Musicon egy jóbarátom, Spirit Cartel remixével együtt.

 

Milyen hardvereket és VST-ket használsz a zenekészítéshez?

 

A kettő kombinációjával dolgozom, a zeneszerkesztő/készítő szoftverek (DAW) közül a Logic mellett tettem le a voksomat. Most a Sub37 (Moog) szintivel babrálok, valamint az NI és Arturia VST packjait szoktam használni, de az, hogy jó zene születhessen, szerintem leginkább azon múlik, hogyan rakod össze a tracket.

 

22549914 10155692899008150 174466949940099491 n

 

A trackjeid több nagy kiadóknál is megjelentek, mi a titkod?



Próbálok úgy alkotni, hogy ne nagyon befolyásoljanak az aktuális zenei trendek.

 

És hogyan csináltad, például elküldted a trackeket az Ellumnak, Sensonak vagy a Truesoulnak és visszaírtak, hogy kiadnák a zenédet? Vagy ők kértek fel arra, hogy alkoss nekik?

 

Az Ellum népes családját akkor ismeretem meg jobban, mikor Barcelonába költöztem és elkezdtem velük dolgozni egy új anyagon. Elképesztő érzés volt, mikor az egyik tracket, a ’Majoris’-t átküldtem Maceonak és annyira tetszett neki, hogy szerződést ajánlott.

 

A Truesol úgy került a képbe, hogy elküldtem Adam Beyernek néhány még kiadatlan és készülő tracket, ő pedig visszaírt, hogy szeretné, ha ezek a Truesolon jelennének meg – ezeknek a munkáknak ott volt a legjobb helyük.

 

 

A Sensoval kapcsolatban egészen megilletődtem, mikor Oliver Huntemann megkeresett, hogy készítsek remixet a következő albumára – nagy rajongója voltam, óriási örömmel töltött el a remixfelkérés és a projektjében való részvétel.

 

Mi várható szerinted 2018-ban az elektronikus zenei underground színterén?

 

Egy egészen érdekes évnek nézünk elébe az biztos. Nagyon sok minden történik, a trendek jönnek és mennek.

 

Mi volt életed legjobb bulija? (Akár DJ-ként, akár közönségként.)

 

Tavaly nyáron két helyről tértem vissza életre szóló élménnyel: a libaboni Beirut, The Gärten nevű klub és a brazíliai Warnung Beach Club. Fantasztikus helyek, csodálatos közönséggel, hangrendszerrel és a napfelkelte varázsával.

 

22519656 10155692899013150 7539442293095840730 n

 

Jártál már nálunk, Budapesten?

 

Nem még, de nagyon várom, az első alkalmak mindig különlegesek.

 

Hogyan néz ki egy ’átlagos’ hétköznapod?

 

Általában reggel 9-kor indítom a napot, játszom és kísérletezek hangszerekkel, eszközökkel, egészen estig. Aztán felveszem az irodai álarcomat és belemerülök az adminisztratív dolgokba: e-mailekre válaszolok, promóciókat intézek stb...

 

Mi tanácsolsz a feltörekvő producereknek? Hogyan álljanak hozzá a zeneíráshoz és hogyan lépjenek kapcsolatba ismertebb, nagyobb kiadókkal?

 

Az első és legfontosabb dolog az olyan alapok elsajátítása, mint az EQ-zás vagy a mixelés. Törekedni kell arra, hogy ebben profi légy, bármilyen eszközt is használsz. Attól, hogy összevásárolsz mindenféle hardvert és szoftvert még nem leszel jobb producer, de ha gyakorolsz, trenírozod a füleidet, attól igen. Azt gondolom, hogy egy olyan korszakban élünk, ahol felkeresni egy kiadót egyszerűbb a közösségi hálók miatt. Minden gyorsabb. A 90’-es években, ha egy demót el akartál küldeni a megfelelő helyre szépen elbattyogtál a postára és feladtad levélként.

 

Próbáltad már a pálinkát vagy a gulyást?

 

Nem, még egyiket sem próbáltam, de a gulyás nagyon finomnak tűnik!:) Mindenképpen meg fogom kóstolni!

 

18622137 10155249992548150 7717847135475843050 n

 

Ki a kedvenc DJ-d?

 

Lehetetlen leszűkíteni egyetlen névre, mert nagyon sokan hattással voltak rám gyerekkoromtól kezdve.

 

Min dolgozol éppen?

 

Több projekttel foglalatoskodom, köztük ambient és törtebb anyagokkal, meg persze néhány klubzenén is dolgozom.

 

Mi hat rád inspirálóan zeneírást megelőzően és közben?

 

A legnagyobb inspirációm, hogy Barcelonában élek. Az emberek, a város hangulata az időjáráson át az ételekig. Emellett hatnak rám az utazásaim, a városok, közeg, ahol fellépek.

 

Mit üzensz a magyar rajongóknak?

 

Várom, hogy találkozzak veletek február 24-én!



Raxon február 24-én, Pécsett lép fel először Magyarországon, melyet az Amper és a Be Massive csapat közös együttműködése hoz felszínre. Ízelítőül: